Перейти до основного вмісту

Огляд книжки Від нуля до одиниці (Zero to one: Notes on Startups, or How to Build the Future)

В 2012 році в Стендфорді проходив курс під назвою Startup. Лектором цього курсу був відомий і дуже успішний підприємець (статки 2,2 млрд доларів) та венчурний інвестор Пітер Тіль (Peter Thiel). Всі лекції були успішно законспектовані та опубліковані в блозі Блейка Мастерса, студента, який проходив цей курс. За деякий час на основі цих нотаток з деякими доповненнями та корекціями вийшла книжка Пітера Тіля та Блейка Мастерса - Zero to one: Notes on Startups, or How to Build the Future. Оригінальні нотатки залишаються у відкритому доступі і будь-хто може їх почитати за посиланням. 

Книжка називається від 0 до 1, тому що так Тіль описує створення чогось нового, нової технології, ідеї, будь чого, а шлях від 1 до n, як просто покращення вже існуючого. Згідно його теорії, тільки якщо ми будемо шукати нові ніші, створювати щось свіже, нове, тільки тоді ми зможемо здійснити прорив і створити хорошу компанію і зробити рух від 0 до 1.

Тіль в своїй книжці зачіпає багато цікавих тем: кризу доткомів на початку 2000х, різні види монополії і чому це добре, розповідає про Paypal (компанію, які він спів заснував з українцем Максимом Левчином і Елоном Масклом), як досягнути 10х покращення технології і чому тільки так можна досягнути успіху, чому технології є драйвером успіху, чому здорова конкуренція це погано і ще багато і багато іншого.

Сам стиль подачі інформації міняється від філософських роздумів про високі матерії до абсолютно практичних порад. Він дає дуже багато прикладів, власного аналізу і цікавої інформації про бізнес і технології. Читаючи його, ловиш себе на думці, що в нього абсолютно інше світосприйняття і він аналізує і сприймає кожен бізнес глобально, ніби немає кордонів і все є одним великим ринком, швидше за все, тому що він працює з інтернет компаніями і технологіями, які дійсно націлюються на увесь світ, типу Paypal, Facebook (Тіль був першим інвестором) і т.д.

Не буду перераховувати і переповідати того, що написано в книжці, тому що там є дійсно дуже багато цікавих речей, єдине, хотів би тільки записати 7 запитань на які має дати відповідь кожен бізнесмен/бізнес:

  1. Інженерне запитання: чи можу я створити проривну технологію (яка в мінімум в 10 разів краща за існуючі) на відміну від просто покращення (від 1 до n)?
  2. Питання часу:  чи зараз вдалий час починати цей бізнес?
  3. Питання монополії: чи починаю я з великою часткою маленької ніші/ринку?
  4. Людське запитання: чи маю я хорошу команду?
  5. Дистрибуційне запитання: чи є в мене правильний шлях не просто створити, але й доставити/втілити цей продукт?
  6. Питання довговічності: чи зможу я захистити свою ринкову позицію за 10 чи 20 років?
  7. Секретне запитання: чи визначив я унікальну можливість якої інші не бачать?

Раджу всім цю книжку. Моя оцінка 9/10.

Популярні дописи з цього блогу

Враження від книжки Марсіанин, Енді Вейра

Одна з найкрутіших художніх книжок, які я читав за останній час і перша в жанрі наукової фантастики.  Почну з того, що екранізацію книжки я ще не бачив, але по кількості схвальних відгуків, дуже хотів би подивитися, Мет Деймонт грає головного героя, а головним режисером є сам Рідлі Скот (творець Гладіатора і Чужого). Сюжет книжки, полягає в тому, триває третя місія NASA на Марс, в ході якої через піщану бурю одного з членів команди залишають на Марсі. Залишивсь сам, з деякими залишками припасів, він робить все можливе, щоб вижити до того часу, як NASA придумає, як повернути його на Землю. Марк Уотні, головний герой, справжній bad ass, він є інженером і ботаніком (і трошки ботаном :)), що дуже виручає його у його намаганнях вижити, він придумає все нові і нові ідеї користуючись тим, що в нього залишилося. Не буду розписувати багато подробиць, щоб не спойлерити, але він користуючись своїми знаннями він починає вирощувати картоплю на Марсі :) Було дуже цікаво ...

Огляд книжки Ігора Манна "Маркетинг на 100%: ремікс"

Перш за все пару слів про Манна. Я думаю, що якщо б не його видавництво "Манн, Иванов, Фербер", то я б точно не хотів прочитати аж ТАК багато різної бізнес літератури і книжок про спорт та тріатлон. 90% книжок видавництва МИФ хочеться купити тільки через обкладинку і назву, навіть не знаючи, що всередині. Просто shut up and take my money. Що і є заслугою хорошого маркетолога Ігора Манна.  Починаючи свою кар'єру, Манн працював викладачем і паралельно підпрацьовував копірайтером, після чого почав працювати звичайним маркетологом. В результаті наполегливої праці і декількох кар'єрних стрибків, він став регіональний директором з маркетингу для регіону СНД в компанії Alcatel. Залишивши корпоративний світ, разом з Івановом і Фербером він почав власний видавничий бізнес. Будучи хорошим маркетологом, Манн написав декілька хороших книжок по маркетингу, найвідомішою з яких є "Маркетинг на 100%: ремікс", хоча є ще 11 інших, більше тут ->  http://www.ig...

Рецензія на книжку Creativity Inc. (Корпорація геніїв)

Що об'єднує Pixar, Disney, Star Wars і Apple? Відповідь не надто очевидна. Їх об'єднує той самий, всіма любимий геній... Стів Джобс. Засновник Apple, після того, як його вигнали з власної компанії почав займатися випуском комп'ютерів NEXT. В той самий час Джордж Лукас, творець Зоряних війн, вирішив продати один з своїх підрозділів, який займався комп'ютерною графікою. До того як потрапити до Джорджа цей підрозділ переходив від одного власника до іншого, оскільки не був прибутковим, а тільки займався розробкою нових технологій в сфері комп'ютерної графіки. Стів вирішив викупити цей підрозділ і дати йому шанс. Так народився майбутній Pixar. Не буду розповідати всієї історії, щоб не псувати враження від читання, але історія дійсно цікава. Ед Катмел, автор книжка, а в житті президент Pixar, який керував Pixar'ом, ще тоді коли це була просто група ентузіастів, дуже детально розповідає на сторінках книжки про всі етапи створення і розвитку компанії, проблеми...