Пару слів про теорію. Please be careful - Spoilers detected. Сама теорія є дуже цікавою і заставляє по-новому задуматися над підходом до бізнесу - теорія вчить, що потрібно свідомо тікати від конкуренції в межах існуючих рамок ринку в нові, неосвоєні і щойно створені ринки, де конкуренції не існує. Автори називають існуючий ринок - червоним океаном, який почервонів за рахунок тривалої і зухвалої конкуренції на існуючому ринку. Він залитий кров'ю від постійної боротьби за частку ринку. Блакитний океан тому і блакитний, що він є неосвоєним ринковим простором. Якщо абстрагуватися, то ідея вражає своєю простотою і геніальністю і я спочатку дуже скептично ставився до прочитаного, напевно через це і недочитав вперше. Але зараз задумуюся над тим, що насправді це дуже цікава теорія і що дійсно вона працює. Хорошим прикладом є бізнес Nespresso, на момент запуску ідеї, це був абсолютно блакитний океан - модель бізнесу, технологічна складова - це був свого роду прорив, але зараз все більше і більше компаній запускають свої аналоги моделі Nespresso і ринок стає все більш і більш червоним.
Чан Кім і Рене Моборн розробили набір інструментів для розробки і реалізації стратегії, проте багато з запропонованих інструментів це швидше просто здоровий глузд, але є декілька дуже хороших речей, таких як стратегічна канва, модель 4 сил і взагалі інновація цінності, які задають певний напрямок, як і про що потрібно думати, щоб створити проривну ідею.
В принципі, книжка вартує того, щоб її прочитати, як задля загальному розвитку, так і для того, щоб одного дня вам прийшла геніальна ідея і ви самі створили новий блакитний океан ринкового простору.
Моя оцінка: 8/10.
Коментарі