Перейти до основного вмісту

Огляд книжки Стратегія Блакитного Океану



Вперше я почув про теорію блакитних океанів від Олесі, вона готувати тези на конференцію і писала про цю теорію. Мені стало цікаво і я вирішив прочитати цю книжку. Чесно признаюся, з першого разу я її не зміг дочитати, сам не знаю чому, але після третини, в мене відпало бажання читати далі і я відклав її до кращих часів. Спроба номер два, відбувалася десь місяць тому і на щастя закінчилася успіхом, тому ви і читаєте цю писанину. :)

Пару слів про теорію. Please be careful - Spoilers detected. Сама теорія є дуже цікавою і заставляє по-новому задуматися над підходом до бізнесу - теорія вчить, що потрібно свідомо тікати від конкуренції в межах існуючих рамок ринку в нові, неосвоєні і щойно створені ринки, де конкуренції не існує. Автори називають існуючий ринок - червоним океаном, який почервонів за рахунок тривалої і зухвалої конкуренції на існуючому ринку. Він залитий кров'ю від постійної боротьби за частку ринку. Блакитний океан тому і блакитний, що він є неосвоєним ринковим простором. Якщо абстрагуватися, то ідея вражає своєю простотою і геніальністю і я спочатку дуже скептично ставився до прочитаного, напевно через це і недочитав вперше. Але зараз задумуюся над тим, що насправді це дуже цікава теорія і що дійсно вона працює. Хорошим прикладом є бізнес Nespresso, на момент запуску ідеї, це був абсолютно блакитний океан - модель бізнесу, технологічна складова - це був свого роду прорив, але зараз все більше і більше компаній запускають свої аналоги моделі Nespresso і ринок стає все більш і більш червоним

Авторами теорії є Рене Моборн і Чан Кім, за які обоє є професорами в одній з найкращих в Європі бізнес-шкіл INSEAD. За створення теорії, вони двічі займає 2 місце в найпрестижнішому рейтингу бізнес-мислителів Thinkers50. На українських теренах теорія блакитних океанів стала популярною завдяки Павлові Шереметі, який працював в азійському відділенні інституту блакитних океанів і консультував уряд Малайзії.

Чан Кім і Рене Моборн розробили набір інструментів для розробки і реалізації стратегії, проте багато з запропонованих інструментів це швидше просто здоровий глузд, але є декілька дуже хороших речей, таких як стратегічна канва, модель 4 сил і взагалі інновація цінності, які задають певний напрямок, як і про що потрібно думати, щоб створити проривну ідею.

В принципі, книжка вартує того, щоб її прочитати, як задля загальному розвитку, так і для того, щоб одного дня вам прийшла геніальна ідея і ви самі створили новий блакитний океан ринкового простору.

Моя оцінка: 8/10.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Огляд книжки Ігора Манна "Маркетинг на 100%: ремікс"

Перш за все пару слів про Манна. Я думаю, що якщо б не його видавництво "Манн, Иванов, Фербер", то я б точно не хотів прочитати аж ТАК багато різної бізнес літератури і книжок про спорт та тріатлон. 90% книжок видавництва МИФ хочеться купити тільки через обкладинку і назву, навіть не знаючи, що всередині. Просто shut up and take my money. Що і є заслугою хорошого маркетолога Ігора Манна.  Починаючи свою кар'єру, Манн працював викладачем і паралельно підпрацьовував копірайтером, після чого почав працювати звичайним маркетологом. В результаті наполегливої праці і декількох кар'єрних стрибків, він став регіональний директором з маркетингу для регіону СНД в компанії Alcatel. Залишивши корпоративний світ, разом з Івановом і Фербером він почав власний видавничий бізнес. Будучи хорошим маркетологом, Манн написав декілька хороших книжок по маркетингу, найвідомішою з яких є "Маркетинг на 100%: ремікс", хоча є ще 11 інших, більше тут ->  http://www.ig...

Враження від книжки Марсіанин, Енді Вейра

Одна з найкрутіших художніх книжок, які я читав за останній час і перша в жанрі наукової фантастики.  Почну з того, що екранізацію книжки я ще не бачив, але по кількості схвальних відгуків, дуже хотів би подивитися, Мет Деймонт грає головного героя, а головним режисером є сам Рідлі Скот (творець Гладіатора і Чужого). Сюжет книжки, полягає в тому, триває третя місія NASA на Марс, в ході якої через піщану бурю одного з членів команди залишають на Марсі. Залишивсь сам, з деякими залишками припасів, він робить все можливе, щоб вижити до того часу, як NASA придумає, як повернути його на Землю. Марк Уотні, головний герой, справжній bad ass, він є інженером і ботаніком (і трошки ботаном :)), що дуже виручає його у його намаганнях вижити, він придумає все нові і нові ідеї користуючись тим, що в нього залишилося. Не буду розписувати багато подробиць, щоб не спойлерити, але він користуючись своїми знаннями він починає вирощувати картоплю на Марсі :) Було дуже цікаво ...

Рецензія на книжку Creativity Inc. (Корпорація геніїв)

Що об'єднує Pixar, Disney, Star Wars і Apple? Відповідь не надто очевидна. Їх об'єднує той самий, всіма любимий геній... Стів Джобс. Засновник Apple, після того, як його вигнали з власної компанії почав займатися випуском комп'ютерів NEXT. В той самий час Джордж Лукас, творець Зоряних війн, вирішив продати один з своїх підрозділів, який займався комп'ютерною графікою. До того як потрапити до Джорджа цей підрозділ переходив від одного власника до іншого, оскільки не був прибутковим, а тільки займався розробкою нових технологій в сфері комп'ютерної графіки. Стів вирішив викупити цей підрозділ і дати йому шанс. Так народився майбутній Pixar. Не буду розповідати всієї історії, щоб не псувати враження від читання, але історія дійсно цікава. Ед Катмел, автор книжка, а в житті президент Pixar, який керував Pixar'ом, ще тоді коли це була просто група ентузіастів, дуже детально розповідає на сторінках книжки про всі етапи створення і розвитку компанії, проблеми...