Якщо коротко, то це дійсно хороша книжка, але не розділяю повного захвату і не можу сказати, що аж настільки хороша книжка, як її рекомендує Манн. В ній дійсно є дуже багато цікавих порад, які заставляють задуматися над тим, що таке бізнес, як і коли потрібно торгуватися і як потрібно ставитися до клієнта, всі поради є дійсно хорошими і дуже часто практичними, але чомусь не зачепило.
Пару слів про автора. Харві Маккей, власник компанії, яка виробляє і продає конверти. Здавалося б смішний і маломаржинальний бізнес, але Харві зміг заробити на ньому мільйони доларів, що беззаперечно говорить про його талант бізнесмена і людини, яка вміє продати і заробити на тому, за що інші бізнесмени не взялися через малу привабливість бізнесу. В книжці він декілька разів каже, що єдиною конкурентною перевагою конвертів може бути ціна, все інші в конвертах є абсолютно однаковим у всіх виробників і він сам не відрізнив би свою продукції від продукції конкурентів, тому потрібно робити все, щоб клієнти вибрали саме його, як постачальника конвертів. Власне, це все він вміє робити дуже добре і розповідає в книжці багато трюків, про те, що потрібно знати про клієнта (66 запитань Маккея), як потрібно вести переговори і яким наполегливим потрібно бути ( він розповідає про клієнта з яким він "загравав" на протязі 5 років, перед тим, як той став його клієнтом).
Книжка читається досить легко, єдине, що вона написана десь в 80ті, тому інколи відчувається запах нафталіну, аналогії і вихвалювання компанії IBM не виглядають серйозними в наш час, але все ж все, що стосується того, як потрібно продавати і яку потрібно мати хватку є актуальним і по сьогодні і буде актуальним завжди.
Моя оцінка: 8/10.
Коментарі